Panasonic Lumix DMC-FZ8, 7.2 Megapixel CCD, 12 x Optical Zoom. Silver zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-FZ8, 7.2 Megapixel CCD, 12 x Optical Zoom. Silver zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Petra_ootes 18-01-2011
De panasonic is een fijn toestel om mee te werken. Ik maak veel foto's en die zijn meestal erg mooi. over de kwaliteit en gebruiksgemak is het een zeer goede camera.
De degelijkheid is een anderverhaal. Na twee en een half jaar ging mijn camera stuk, niet gevallen of gestoten hij deed het gewoon niet meer,
Garantie tijd was om, toch op gestuurd om te laten maken.
Reden dat hij stuk was: kortsluiting in de camera.reparen was duurder dan een nieuwe.
2.5 jaar voor een camera van toen ruim 300 euro vind ik erg duur. ook vind ik de service van de fabriek erg mager.
voor mij geen Panasonic meer

A.S 09-08-2008
Heb getwijfeld tussen een kleiner kompakter model met minder mogelijkheden en deze Panasonic, maar heb deze gekozen omdat deze met 7 mil. pixels 12 x zoom heeft en met 3 mil. zelfs 18 x zoom, en de mogelijkheden die dit toestel biedt zijn zeer talrijk. je moet er wel even de tijd voor nemen om alle mogelijkheden te bestuderen en te gebruiken maar dan heb je ook een sublieme camera in die prijsklasse, heb al wat foto's gemaakt met macro. zeer scherp en ook het uitvergroten dat op camera zelf mogelijk is. heel handig. zoals alle mogelijk die dit toestel biedt.
Mijn vorige toestel was een Panasonic lz 2. was ook zeer goed. maar wilde graag meer mogelijkheden. en op advies en na uitleg van de verkoper bij de fotozaak voor deze gekozen, tot nu toe nog geen spijt van mijn aankoop gehad, een echte aanrader,

Dagmar25 03-04-2008
Heb dit fototoestel gekocht voordat we naar Zweden gingen. Supermooie foto's zijn daar uit gekomen. Idd worden buiten foto's het beste. Maar ook foto's door glas in b.v. een dierentuin lukken erg goed!!!.

Het fijne van dit toestel is dat er heel veel mogelijkheden op zitten, als je dit wilt leren. Maar dat er ook een simpele stand (hartje) op zit. Voor diegene in de familie die niet zo van al die knopjes zijn! Zo is het een perfect gezins-fototoestel. Mijn neefje van 6 b.v heeft prachtige foto's gemaakt van de vijver!!!!

Alleen de grootte is af en toe niet optimaal. Aangezien je tegenwoordig van die superkleine toestellen hebt.

Maar de mogelijkheden die je daarvoor terugkrijgt....,
Leuk ook dat je in zwart/ wit, sepia en andere kleuren kunt fotograferen!

BLIJ dat ik m heb gekocht!

WRF 29-02-2008
In Kroatië gekocht uit nood. Mijn Kodak DX6440 kon nl. niet zo goed tegen zeewater toen ik uitgleed op de rotsen. Ik wilde graag weer een toestel met SD-slot, zodat ik mijn SD-kaarten collectie niet hoefde weg te gooien en het liefst wat meer dan de 4 MP die ik toen had en ook wat meer zoom dan 4x optisch. In Kroatië kan ik je vertellen is dat géén eenvoudige opgaaf. Overal goedkope toestellen tot max 3MP te koop. Soms 5MP maar dan weer heel weinig zoom of géén SD-slot.

Uiteindelijk deze gevonden met nederlandstalige handleiding en nederlandstalig menu!! Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Toch weer een grote stap voorwaarts gemaakt. Met name de snelheid van dit apparaat tov mijn vorige is erg goed. Je kunt blijven schieten. Met die vorige moest ik een halve minuut wachten totdat ik weer een foto kon maken. Nu slechts één tel. Ideaal.
In donkere omgevingen valt deze een beetje tegen. Met flits worden de foto's te licht en zonder teveel bewogen. Ik heb hiervoor nog niet de ideale stand gevonden. Voor buitenfotografie is het zonder meer een aanrader.

M. Kunnen 26-02-2008
Ben zeer tevreden over dit toestel.
Was in bezit van digitale compact maar de mogelijkheden waren mijn inziens toch beperkt. Met deze camera heb je daar geen last van. Toch nog redelijk qua afmeting en wat 'n mogelijkheden.
Heb al heel wat mooie plaatjes geschoten vooral om uit te proberen.
Heb via 'n vriend de fz7 geleend om uit te testen en daarna deze aangeschaft voor 'n mooi prijsje.
Kan zo gauw over beide toestellen geen negatieve dingen vertellen.
Wilde eigenlijk eerst 'n spiegelreflex maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Scherp stellen en inzoemen gaat lekker snel en probleemloos.
Verder vele mogelijkheden.
Oftewel 'n zeer tevreden bezitter van dit fraaie apparaat

wim41 04-01-2008
Ik had eerst een Canon A720 IS deze is me toch echt slecht bevallen.

Op aanraden van twee (verschillende) fotograven een Panasonic Limux gekocht. Ik zat nog te twijfelen tussen een TZ3 en deze FZ8. Het is dus toch deze georden. Nu na een paar weken proberen moet ik zeggen dat het een prima toestel is, met een beetje spielerei leer ik het toestel aardig kennen en er zitten vele functies op. Mijn vrouw neemt altijd de auto (hartjes) instelling en ik ben meer met de p stand bezig. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Van alle foto`s tot nu toe (zo`n 1000) heb ik er zo`n 50 echt afgekeurd (te slechte kwaliteit) maar dat zijn dan ook nog aanloop problemen. Dit toestel stop je niet zo maar in je zak, daar is ie net weer te groot voor, maar de optie`s en foto`s spreken dan ook voor zich. en daar heb je dan ook een toestel voor. Het grootste (en belangrijkste) plus punt is vooral de LENS dat is echt belangrijk een Laica. Kortom een aanrader.

tomzethof 04-08-2007
Sinds juni deze camera in bezit. Ben zeer tevreden. Maakt mooie filmpjes , klein nadeel dat je tijdens het filmen niet kan zoomen. Fotografeer veel snel bewegende objecten met de S stand. Vooral bij een hoger diafragma en ISO 100 ragscherp. Had eerst een Pentax IST-DL , reeds verkocht, en kan dus stellen dat deze camera zeer dicht tot soms de spiegelreflex overtreft. Heb zelfde opnames met beiden camera's gemaakt en kan daarom goed vergelijken. Niets meer dan lof maar ook deze camera heeft enige kleine nadelen. Diafragma F8. Oplossen met hogere sluitertijd. Niet zoomen tijdens filmen. Maakt echter wel prima films. Als je meerdere opnames achter elkaar maakt dan ben je even je gezichtsveld kwijt. Al met al moet ik stellen dat ik zeer onder de indruk ben van de prestaties van de FZ8. Kan hem echt aanraden en probeer vooral de S stand.

Hai Verhaegh 25-07-2007
Leuk toestel. Schiet zeer mooie foto's, en de mogelijkheden zijn goed. vooral de zoom is heel goed. ongeveer een maand in bezit en zeker geen spijt van de aankoop.

bert2002 19-06-2007
Sinds enkele dagen in het bezit van de DMC-FZ8

Leuke zoom, en goede belichting in het donker. Wat mij tegenvalt is de snelheidsoverdracht als je de foto's op je pc wilt zetten.
Wat ik ook vreemd vind is dat je niet alle foto's die aanwezig zijn op de camera in één keer kunt wissen. Zou volgens gebruikershandleiding wel mogelijk zijn, maar het werkt niet.
Wie heeft hiervoor de oplossing

doncal 01-06-2007
Heb dit toestel nu 3 weken in bezit en ben zeer teleurgesteld. Foto's die van binnen getrokken worden vertonen enorm veel ruis. Een 2de probleem is dat het zeer moeilijk scherp stelt. Ik maak betere foto's met mijn ouwe compactcamera van 4MP.

Roel77 28-04-2007
Ik heb de camera nu een maand en al veel instellingen geprobeerd. Maar ik vind het type ronduit tegenvallen. Ruisonderdrukking hoog of laag haalt weinig uit. Een groot of klein diafragma levert soms het tegengestelde beeld op dan wat je zou verwachten uit een fotografie-cursus. F2,8 is overall vaak zelfs scherper dan F8,0. Veel olieschilderij-effect maar dat is al eerder besproken hier.

Je hebt theoretisch inderdaad veel mogelijkheden om in te stellen, maar in de praktijk levert het weinig op. Je krijgt daarmee het idee dat er meer electronica dan camera-onderdelen inzit. Een beetje spijt heb ik dan ook wel dat ik geen dSLR heb gekocht ondanks de wat duurdere aanschafprijs.

Qua vormgeving en gebruiksgemak is ie in orde, maar je koopt een camera tenslotte voor de beeldkwaliteit.